Frequently Asked Question

Varför är inte larmet kontaktbart via appen?
Senast uppdaterad 4 år sedan

Om larmenheten brukar svara, och du inte gjort några ändringar i appen eller bytt mobiltelefon, så kan det bero på att larmenheten har dålig GSM täckning där den befinner sig just nu.

Här är några saker som du annars kan testa:

  1. Prova om det fungerar att kommunicera med larmet via SMS-kommandon till larmets telefonnummer. Olika kommandon som du kan skicka finns beskrivna på sista sidan i manualen som du hittar till höger. Exempel på kommandon är (pinkod byts ut mot din larmenhets pinkod):
    pinkod status
    pinkod gps
    pinkod alarm on
    pinkod alarm of
    Om larmenheten svarar på SMS-kommandon så läs vidare här.
  2. Om larmet inte svarar på SMS, och du har en fjärrkontroll till ditt larm, så säkerställ att du inte satt larmet i strömsnålt läge för då går larmet inte att kontakta. Du växlar mellan strömsnålt läge och normalt läge genom att hålla inne *-knappen på fjärrkontrollen (när larmet är inom fjärrkontrollens räckvidd) tills lysdioden blinkar en gång. Du får även SMS till larmmottagarna om att läget är förändrat (low power mode respektive normal power mode).
  3. Säkerställ att larmenheten är spänningssatt till 12 - 24 V, och att det inte är glappkontakt eller skador på kablaget.
  4. Prova att flytta larmenheten till en annan plats i fordonet där täckningen kanske är bättre.

Vänligen vänta!

Vänligen vänta... det tar en sekund!