Frequently Asked Question
Du kan förlänga ditt abonnemang på 3 olika sätt. Notera att, oavsett hur eller när du förlänger så förlorar du aldrig någon tid. Det läggs alltid på först när nuvarande tid tar slut.
1. Du loggar in på ditt konto via denna länk eller genom att gå till vår hemsida www.yachtsafe.se och klicka på knappen Logga in uppe till vänster. Väl inne på kontot klickar du dig vidare till vår Webbutik.
2. Om du inte kommer in på ditt konto så finns det en artikel i webbutiken där du kan förlänga utan att behöva logga in. Gå till artikel
3. Maila till oss på support@yachtsafe.se så förlänger vi det och skickar en faktura på mail.
Larmet levereras med ett inbyggt SIM-chip och för användningen av GSM-trafiken betalar man en fast tidsbunden kostnad:
- 1 år/500 kommunikationer kostar 795 kr
När antingen tiden eller antal kommunikationer har gått ut så behöver abonnemanget förnyas.
Alla kommunikationer som går via appen ingår i abonnemanget. I det fall du väljer att kommunicera med larmet genom att skicka SMS-kommandon till larmets tel.nr från din mobiltelefon, så går de SMS du skickar till larmet på ditt egna mobilabonnemang, och kostnaden beror på ditt avtal med din operatör. De SMS som larmenheten skickar tillbaka till dig, som svar på SMS-kommandon, ingår i GSM/Serviceabonnemanget hos oss.
Abonnemanget förnyas inte per automatik. Du väljer själv som kund om du vill förnya eller inte. I det fall man väljer att inte förnya abonnemanget så försätts detsamma automatiskt i inaktivt läge när tiden gått ut eller när antalet kommunikationer har förbrukats. Det går därefter inte att kommunicera med larmenheten via appen eller SMS-kommandon. Det går vid senare tillfälle längre fram att återaktivera larmet men det utgår då en återaktiveringsavgift på 175 för att starta upp abonnemanget på nytt.