Frequently Asked Question

Larmet svarar på SMS men inte i appen - vad kan det bero på?
Senast uppdaterad 4 år sedan

Om larmet svarar på SMS som skickats till larmenhetens telefonnummer, med meddelandetext som inleds med larmets pinkod, så lär du ha du rätt telefonnummer och pinkod.

Om det då inte fungerar i appen beror det sannolikt på att någon uppgift i larmprofilen är fel eller att enheten saknar korrekt larmmottagarnummer. I det fall en bokstav eller siffra är fel så kan inte appen kommunicera som den skall med larmenheten eftersom all kommunikation går via vår server.

Gå till Inställninga/Larmprofil och kontrollera uppgifterna:

  • Namn: valfritt men använd bara a - z, dvs inga specialtecken och inte å,ä eller ö
  • Telefonnummer: samma som sms:et skickats till
  • Pinkod: samma som i det skickade sms:et
  • Serienummer: larmets serienummer som du fått av oss i mailet med larmuppgifter. Det är 22 siffror och anges utan utan mellanslag. Du hittar det även på larmenhetens baksida och på kortet som följer med i larmenhetens kartong.
  • Epost: Den email-adress som du registrerat på larmet, och som du loggar in på vår hemsida med. Observera dock att appen är känslig för stora och små bokstäver så det måste stå exakt på samma sätt som du skrivit i kunduppgifterna du ser när du loggat in.

Gå till Inställningar/Larmmottagare och kontrollera att telefonnumren som du angivit är angivna som internationella nummer, dvs inleds med +-tecken och landskod. Observera att det inte får finnas några mellanrum och att det inte skall vara någon nolla (0) mellan landskoden och riktnumret. Exempel: ett svenskt mobilnummer 0708-12 34 56 skrivs +46708123456

Vänligen vänta!

Vänligen vänta... det tar en sekund!